© Northsea Productions 30/09/2023 16:31
Pakketten
Met betrekking tot video content zijn er vijf inhoudsonderwerpen waar het meest op gezocht wordt in voorbereiding op een aankoop:
Dit geldt zowel voor de particuliere als zakelijke markt. Als consumenten zijn we geobsedeerd door deze vijf onderwerpen wanneer we een aankoop overwegen. Maar als aanbieders negeren we deze topics vaak, in de hoop dat ze op magische wijze verdwijnen. Of we zijn alleen bereid om ze te bespreken als we oog in oog met de klant staan. Met andere woorden: we creëren een paradox in onze bedrijfsstrategie. Als bedrijf geven we onze prospects niet de informatie waar we zelf als klant wél om vragen.
Wij raden aan om jouw doelgroep te voorzien van alle informatie die ze willen c.q. nodig hebben om de klantreis te kunnen doorlopen. Wij helpen je daarom graag met het implementeren van ‘The Big 5’ in jouw content marketing planning. Dit gaat je namelijk geheid meer website traffic, leads, conversies en omzet opleveren.
De ‘Prijzen & Kosten’ video speelt in op de wens, die bijna iedereen klant heeft, om te weten wat hij of zij moet betalen voor de door jou geleverde producten of diensten. Veel verkopers proberen zo lang mogelijk om de hete brij van de investering heen te draaien. Dit terwijl, als men zelf voor een aankoop staat, men het liefst ook snel wil weten of het qua prijs en kosten redelijk c.q. haalbaar is. Een video laten maken over dit aspect versnelt de klantreis. Het zorgt voor vertrouwen. En omdat er veel op de zoekwoorden ‘prijs’ en ‘kosten’ gezocht wordt, leidt het tot een betere SEO voor jouw product of dienst.
De ‘Problemen’ video is waardevol omdat mensen zich voor een aankoop vaak zorgen maken over mogelijke nadelen van een bepaald product of dienst. Zal het daadwerkelijk goed functioneren? Kan ik er echt mee uit de voeten? Zit er niet een addertje onder het gras? Deze gevoelens moet je adresseren – niet negeren. Het is een enorme kans om het vertrouwen in je merk te vergroten. En wanneer men online op zoek gaat naar problemen, dan wordt jouw video wellicht gevonden en heb je er een nieuwe prospect bij.
De ‘Vergelijkingen’ video speelt in op het feit dat we als mens behoefte hebben aan ordening. We willen weten wat het beste is, het slechtste is – en alles wat daartussen zit. Niet voor niets behoren zoekopdrachten met het woord ‘versus’ erin tot de meest gebruikte op internet. Hier kun jij je voordeel mee doen door zelf ook zulke video’s te laten maken. Google kent veel waarde toe aan content die inspeelt op veelgebruikte zoekwoorden. Als je hoog wil ranken in de zoekresultaten, mogen vergelijkingsvideo’s dus niet in je content marketing strategie ontbreken.
De ‘Beoordelingen’ video en de ‘Beste in zijn Klasse’ video sluiten aan op de vorige paragraaf. Het zijn feitelijk varianten op hetzelfde thema, met dezelfde achterliggende motivatie en voordelen als de ‘Vergelijkingen’ video. Reden temeer om ze hetzelfde te behandelen en in te zetten. Wij helpen je graag om deze en de andere video formats van ‘The Big 5’ tot een groot succes te maken. Check ook videopakket ‘The Selling 7‘ als je interesse gewekt is. Beide pakketten sluiten naadloos op elkaar aan en versterken elkaar.
Het uitwerken van de onderwerpen van The Big 5 gaat over psychologie. Het gaat om vertrouwen. En geloof het of niet, elk bedrijf (inclusief die van jou) kan het. Zoekmachines belonen de bereidheid om zogenaamd ‘moeilijke’ vragen te beantwoorden met een hoge positie op de pagina’s met zoekresultaten. Hierdoor landen potentiële klanten op jouw website, ontdekken ze jouw oplossingen en bouwen ze vertrouwen op in jouw merk.
Veel bedrijven gebruiken elke pagina van hun website om online bezoekers te overtuigen hoe superieur en geweldig ze zijn. In werkelijkheid wil niemand (van jou) horen dat je geweldig bent. In plaats daarvan willen kopers naar jouw producten en diensten kijken, deze beoordelen en vervolgens hun eigen beslissing nemen over hoe jouw bedrijf werkelijk is. Eerlijk en transparant zijn wordt hierbij enorm gewaardeerd en dit heeft een diepgaande invloed op jouw bedrijf, je merk en de bedrijfsresultaten.
Marcus Sheridan
Natuurlijk is het mogelijk om voor alle inhoudsonderwerpen van ‘The Big 5′ separaat video’s te laten maken. Maar hier kleven meerdere nadelen aan. Ten eerste is het veel minder efficiënt. Een relatief grote kostenpost in een videoproject is namelijk het opbouwen van een mobiele studio met professionele video-, licht- en geluidsapparatuur. Hetzelfde geldt min of meer voor het toewijzen van interne resources aan het project. Wanneer bepaalde specialisten of functionarissen toch al een bijdrage gaan leveren, is het bijzonder handig wanneer ze in één run meerdere onderwerpen kunnen afhandelen. Daarnaast is zo dat video marketing – net zoals alle andere vormen van content marketing – een kwestie is van samen leren, experimenteren en verbeteren. Meerdere content formats tegelijkertijd ontwikkelen en uitproberen, levert waardevolle feedback en informatie op. Hierdoor wordt de campagne meestal een stuk effectiever. Reken op een voordeel van zo’n 25% door ‘The Big 5′ in pakketvorm af te nemen.
We helpen je meetbare doelen te bepalen, maken samen met jou een script en bereiden de video shoot voor.
We komen bij je langs met onze camera’s, verlichting en geluidsapparatuur en we nemen alle video content op.
Met professionele video editing software bewerken we het materiaal en leveren prachtige video’s op.
© Northsea Productions 30/09/2023 16:31