Video content kent vijf inhoudsonderwerpen die samen verreweg het meeste online zoekverkeer opleveren:
De ‘Prijzen en Kosten’ video
De ‘Problemen’ video
De ‘Vergelijkingen’ video
De ‘Beoordelingen’ video
De ‘Beste in zijn klasse’ video
Als consumenten zijn we geobsedeerd door deze vijf onderwerpen wanneer we een aankoop overwegen. Maar als aanbieders negeren we deze topics vaak. Of we zijn alleen bereid om ze te bespreken als we oog in oog met de klant staan. Met andere woorden: we creëren een paradox in onze bedrijfsstrategie. Als bedrijf geven we onze prospects niet de informatie waar we zelf als klant wél om vragen.
De onderwerpen van The Big 5 hebben te maken met psychologie. Het gaat namelijk om vertrouwen. En vertrouwen is het smeermiddel van de online economie. Zoekmachines zoals Google belonen de bereidheid om zogenaamd ‘moeilijke’ vragen te beantwoorden met een hoge positie op de pagina’s met zoekresultaten. Hierdoor landen potentiële klanten op jouw website, ontdekken jouw oplossingen en bouwen vertrouwen op in jouw merk.
Veel bedrijven gebruiken elke pagina van hun website om online bezoekers te overtuigen hoe superieur en geweldig ze zijn. In werkelijkheid wil niemand (van jou) horen dat je geweldig bent. In plaats daarvan willen kopers naar jouw producten en diensten kijken, deze beoordelen en vervolgens hun eigen beslissing nemen over hoe jouw bedrijf werkelijk is. Eerlijk en transparant zijn wordt hierbij enorm gewaardeerd en dit heeft een diepgaande invloed op je bedrijfsresultaten.
De ‘Prijzen & Kosten’ video speelt in op de wens, die bijna iedereen klant heeft, om te weten wat hij of zij moet betalen voor de door jou geleverde producten of diensten. Veel verkopers proberen zo lang mogelijk om de hete brij van de investering heen te draaien. Dit terwijl, als men zelf voor een aankoop staat, men het liefst ook snel wil weten of het qua prijs en kosten redelijk c.q. haalbaar is. Een video laten maken over dit aspect versnelt de klantreis. Het zorgt voor vertrouwen. En omdat er veel op de zoekwoorden ‘prijs’ en ‘kosten’ gezocht wordt, leidt het tot een betere SEO voor jouw product of dienst.
De ‘Problemen’ video is waardevol omdat mensen zich voor een aankoop vaak zorgen maken over mogelijke nadelen van een bepaald product of dienst. Zal het daadwerkelijk goed functioneren? Kan ik er echt mee uit de voeten? Zit er niet een addertje onder het gras? Deze gevoelens moet je adresseren – niet negeren. Het is een enorme kans om het vertrouwen in je merk te vergroten. En wanneer men online op zoek gaat naar problemen, dan wordt jouw video wellicht gevonden en heb je er een nieuwe prospect bij.
De ‘Vergelijkingen’ video speelt in op het feit dat mensen behoefte hebben aan ordening. We willen weten wat het beste is, het slechtste is – en alles wat daartussen zit. Niet voor niets behoren zoekopdrachten met het woord ‘versus’ erin tot de meest gebruikte op internet. Hier kun jij je voordeel mee doen door zelf ook zulke video’s te laten maken. Google kent veel waarde toe aan content die inspeelt op veelgebruikte zoekwoorden. Als je hoog wil ranken in zoekresultaten, mogen vergelijkingsvideo’s dus niet in je content marketing strategie ontbreken.
De ‘Beoordelingen’ video en de ‘Beste in zijn Klasse’ video sluiten aan op de vorige. Het zijn feitelijk varianten op hetzelfde thema, met dezelfde achterliggende motivatie en voordelen als de ‘Vergelijkingen’ video. Reden temeer om ze hetzelfde te behandelen en regelmatig in te zetten. Wij helpen je graag om deze en de andere video formats van ‘The Big 5’ tot een groot succes te maken. Check ook videopakket ‘The Selling 7‘ als je interesse gewekt is. Beide pakketten sluiten naadloos op elkaar aan en versterken elkaar.
Marcus Sheridan
De prijs voor het laten maken van The Big 5 video’s bestaat uit drie componenten:
Kosten voor preproductie
Kosten voor productie
Kosten voor postproductie
Het opnemen van The Big 5 video’s vergt een goede voorbereiding. Denk aan het bepalen van de doelgroep, kernboodschap, call-to-action en gewenste media kanalen. Met onze kennis en ervaring helpen we je om de puntjes op de i te zetten en zorgen ervoor dat er niets over het hoofd gezien wordt. Hiervoor rekenen we € 67,50 ex btw per uur. Als output van deze fase (de ‘preproductie’) ontvang je een document met de belangrijkste doelen en uitgangspunten van het project. En een videoscript op basis waarvan de opnames plaats zullen vinden. Een en ander voorzien van een shot list en een gedetailleerde productieplanning, zodat alle betrokken precies weten wat en wanneer er iets van hen verwacht wordt.
Een tweede kostenpost is het produceren van de video content. De belangrijkste variabelen in deze fase (de ‘productie’) zijn het aantal locaties waar opnames plaatsvinden en de tijd die met ermee gemoeid is. Een goede voorbereiding bij de preproductie zorgt voor een efficiënte workflow. Ons tarief voor productie bedraagt € 340 ex btw per dagdeel (van 4 uur). Daarnaast berekenen we wat kosten door voor het gebruik van onze professionele camera’s, licht- en geluidsapparatuur. Het tarief voor reiskosten bedraagt € 0,23 ex btw per gereden kilometer.
De derde kostenpost betreft de ‘postproductie’. In deze fase bewerken we het geschoten materiaal met behulp van professionele editing software tot kant en klare video content – gereed om te plaatsen op de door jou gewenste media platformen (website, nieuwsbrief, sociale media). Dit doen we in jouw eigen huisstijl en desgewenst voorzien van logo, afbeeldingen, speciale effecten en ondertiteling. Het tarief bedraagt € 67,50 ex btw per uur. Gedurende het editing proces is er gelegenheid om feedback te geven. Hierna vindt oplevering van de video’s plaats. Het materiaal is jouw eigendom en je mag ermee doen wat je wil. De originele bestanden bewaren wij 12 maanden in ons digitale archief, zodat we het eventueel kunnen hergebruiken voor andere video formats die je door ons wil laten maken.
Voor het maken van alle video’s van The Big 5 besteden we gemiddeld drie uur aan preproductie, drie dagdelen (van 4 uur, dus in totaal 12 uur) aan productie en 24 uur aan postproductie. Inclusief kosten voor de apparatuur en reiskosten komt dit uit op een bedrag van € 2.875 ex btw. Natuurlijk is het ook mogelijk om een keuze te maken uit de vijf formats en met een beperkt aantal te starten. Zie onderstaande pakketten voor de opties. Spreekt het je aan? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend inventarisatiegesprek.
Wordt vaak gekozen door kleinere en middelgrote organisaties. Je ontvangt vijf The Big 5 video’s met een lengte van 1-2 minuten en vijf trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is een uur preproductie, vier uur productie (1 locatie, 2 sets), acht uur postproductie met 1 feedbackronde, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 1.175 ex btw.
Wordt vaak gekozen door middelgrote en grote organisaties. Je ontvangt tien The Big 5 video’s met een lengte van 1-2 minuten en tien trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is twee uur preproductie, acht uur productie (1-2 locaties, 4 sets), 16 uur postproductie met twee feedbackrondes, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 2.075 ex btw.
Wordt vaak gekozen door grote organisaties met uitgebreide diensten. Je ontvangt 15 The Big 5 video’s met een lengte van 1-2 minuten en 15 trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is drie uur preproductie, 12 uur productie (1-3 locaties, 6 sets),
24 uur postproductie met drie feedbackrondes, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 2.875 ex btw.
© Northsea Productions 13/01/2025 09:40