Pakketten
Vertrouwen wekken is een van de belangrijkste redenen om video content te creëren. Maar als je eenmaal vertrouwen gewekt hebt, dan moet je onmiddellijk daarna focussen op verkoop. Want het uiteindelijke doel van content marketing is sales.
Ervan uitgaande dat video content sales moet verhogen, wat is dan het eerste dat je kunt doen? Het antwoord luidt: ‘The Selling 7′ video’s laten maken. Deze content is bij uitstek geschikt om zorgen van prospects weg te nemen, veelvoorkomende bezwaren te weerleggen en vragen te beantwoorden. Het is een waardevolle tool in de gereedschapskist van je verkoopteam die hen dichter bij hun omzetdoelen brengt.
Video content kent zeven inhoudsonderwerpen die direct een enorm positieve invloed hebben op de verkoop- en conversiepercentages:
De ’80 procent’ video
De ‘Bio’ video
De ‘Zelfselectie’ video
De ‘Landingspagina’ video
De ‘Kosten & Prijzen’ video
De ‘Klantreis’ video
De ‘Klantbelofte’ video
De ’80 procent’ video is gebaseerd op het Pareto-principe (de 80/20-regel): 80% van je resultaten komen voort uit 20% van je inspanningen. Inventariseer bij je sales team wat de meest voorkomende vragen en bezwaren van prospects zijn en adresseer die in één video. Je zult zien dat deze video enorm geweldig zal presteren voor wat betreft vindbaarheid en conversie.
De ‘Bio’ video is gebaseerd op het principe dat mensen zaken doen met mensen die ze kennen en vertrouwen. Video is bij uitstek geschikt om jezelf en je medewerkers een persoonlijk gezicht te geven. Stel jezelf kort voor. Geef aan wat je rol is binnen de organisatie, wat je expertise is en deel ook iets persoonlijks. Bijvoorbeeld wat je het liefst doet wanneer je niet aan het werk bent. Hiermee verlaag je de drempel voor contact. Dit video format is perfect te gebruiken op je ‘Over ons’ pagina en in je e-mail signature.
De ‘Zelfselectie’ video is gebaseerd op het principe dat het zonde van je tijd is om energie te steken in prospects die iets anders zoeken dan jij te bieden hebt. Een valkuil van veel verkopers is dat ze het liefst aan iedereen willen verkopen en geen ‘nee’ willen horen. Het gevolg is dat we met z’n allen tijd, geld en energie verspillen. Door een video te maken waarin je helder uitlegt voor welk type klant jouw propositie wél geschikt en voor wie niet, welke oplossing je wél kunt bieden en welke niet, zorg je voor een schifting aan het begin van de klantreis. En ja: een deel van je bezoekers zal afhaken, maar dit is welbeschouwd een voordeel voor iedereen.
De ‘Landingspagina’ video is erop gericht om het percentage conversies te verhogen. Op je landing page staat als het goed is een call-to-action (CTA). Bijvoorbeeld om in te schrijven voor de nieuwsbrief of een bestelling te plaatsen. Veel website bezoekers aarzelen hierbij. Ze vinden het spannend, omdat ze niet precies weten wat er gaat gebeuren als ze hun gegevens invullen. Met een korte video waarin je uitlegt wat men kan verwachten na de CTA, kun je deze drempel aanzienlijk verlagen.
De ‘Kosten & Prijzen’ video speelt in op de wens, die iedere klant heeft, om te weten wat hij of zij moet betalen voor de door jou geleverde producten of diensten. Veel verkopers proberen zo lang mogelijk om de hete brij van de investering heen te draaien. Dit terwijl, als men zelf voor een aankoop staat, men het liefst ook snel wil weten of het qua prijs en kosten redelijk c.q. haalbaar is. Een video laten maken over dit aspect versnelt de klantreis. Het zorgt voor vertrouwen. En omdat er veel op de zoekwoorden ‘prijs’ en ‘kosten’ gezocht wordt, leidt het tot een betere SEO voor jouw product of dienst.
De ‘Klantreis’ video – ook wel customer success story of testimonial video genaamd – is gebaseerd op het feit dat tevreden klanten de beste reclame voor je bedrijf zijn. Simpelweg omdat hun geloofwaardigheid nu eenmaal groter is dan van iemand die zelf voor jouw bedrijf werkt. Laat referentieklanten op video vertellen waarom ze voor jou gekozen hebben, hoe de klantreis eruitzag, welke problemen je hebt opgelost en hoe ze de samenwerking ervaren. Deze content gaat je enorm helpen bij het overtuigen van nieuwe klanten.
De ‘Klantbelofte’ video maakt concreet wat nogal eens vaag blijft: je missie, visie en kernwaarden. Leg uit wat deze begrippen betekenen. Wat klanten er van gaan merken wanneer ze met jouw organisatie in zee gaan. Geef voorbeelden en kom met bewijsvoering. Het medium video is hier bij uitstek geschikt voor. Het combineert inhoud met emotie en zet aan tot actie. Wij helpen je graag om deze en de andere video formats van ‘The Selling 7’ tot een groot succes te maken. Check ook het videopakket ‘The Big 5’ als je interesse gewekt is. Beide pakketten sluiten naadloos op elkaar aan en versterken elkaar.
De onderwerpen van ‘The Selling 7’ gaan over psychologie. Het gaat om vertrouwen. En vertrouwen is het smeermiddel van de online economie. Zoekmachines belonen de bereidheid om zogenaamd ‘moeilijke’ vragen te beantwoorden met een hoge positie op de pagina’s met zoekresultaten. Hierdoor landen potentiële klanten op jouw website, ontdekken ze jouw oplossingen en bouwen ze vertrouwen op in jouw merk.
Veel bedrijven gebruiken elke pagina van hun website om online bezoekers te overtuigen hoe superieur en geweldig ze zijn. In werkelijkheid wil niemand (van jou) horen dat je geweldig bent. In plaats daarvan willen kopers naar jouw producten en diensten kijken, deze beoordelen en vervolgens hun eigen beslissing nemen over hoe jouw bedrijf werkelijk is. Eerlijk en transparant zijn wordt hierbij enorm gewaardeerd en dit heeft een diepgaande invloed op jouw bedrijf, je merk en de bedrijfsresultaten.
Marcus Sheridan – They ASK, You ANSWER
Natuurlijk is het mogelijk voor alle onderwerpen van ‘The Selling 7′ separaat video’s te laten maken. Maar hier kleven meerdere nadelen aan. Ten eerste is het veel minder efficiënt. Een relatief grote kostenpost in een videoproject zit namelijk in de voorbereiding en het opbouwen van onze mobiele studio met professionele video-, licht- en geluidsapparatuur. Hetzelfde geldt min of meer voor het toewijzen van interne resources aan het project. Wanneer bepaalde specialisten of functionarissen toch al een bijdrage gaan leveren, is het erg handig wanneer ze in één opnamesessie meerdere onderwerpen kunnen afhandelen. Daarnaast is zo dat video marketing – net zoals alle andere vormen van content marketing – een kwestie is van samen leren, experimenteren en verbeteren. Meerdere content formats tegelijkertijd ontwikkelen en uitproberen, levert waardevolle feedback en informatie op. Hierdoor wordt de campagne meestal een stuk beter. Door ‘The Selling 7’ in pakketvorm af te nemen, bespaar je dus tijd en geld. En je hebt meteen alle content die je nodig hebt.
We helpen je meetbare doelen te bepalen, maken samen met jou een script en bereiden de video shoot voor.
We komen bij je langs met onze camera’s, verlichting en geluidsapparatuur en we nemen alle video content op.
Met professionele video editing software bewerken we het materiaal en leveren prachtige video’s op.
© Northsea Productions 14/12/2024 05:50