Vertrouwen wekken is een van de belangrijkste redenen om video content te creëren. Maar als je eenmaal vertrouwen gewekt hebt, dan moet je onmiddellijk daarna focussen op verkoop. Want het hoofddoel van content marketing is sales.
Ervan uitgaande dat video content sales moet verhogen, wat is dan het eerste dat je kunt doen? Het antwoord: ‘The Selling 7′ video’s laten maken. Deze content is bij uitstek geschikt om zorgen van prospects weg te nemen, veelvoorkomende bezwaren te weerleggen en vragen te beantwoorden. Het is een waardevolle tool in de gereedschapskist van je verkoopteam die hen dichter bij hun omzetdoelen brengt.
Video content kent zeven inhoudsonderwerpen die direct een enorm positieve invloed hebben op de verkoop- en conversiepercentages:
De ’80 procent’ video
De ‘Bio’ video
De ‘Zelfselectie’ video
De ‘Landingspagina’ video
De ‘Kosten & Prijzen’ video
De ‘Klantreis’ video
De ‘Klantbelofte’ video
De ’80 procent’ video is gebaseerd op het Pareto-principe (de 80/20-regel): 80% van je resultaten komen voort uit 20% van je inspanningen. Inventariseer bij je sales team wat de meest voorkomende vragen en bezwaren van prospects zijn en adresseer die in één video. Je zult zien dat deze video enorm geweldig zal presteren voor wat betreft vindbaarheid en conversie.
De ‘Bio’ video is gebaseerd op het principe dat mensen zaken doen met mensen die ze kennen en vertrouwen. Video is bij uitstek geschikt om jezelf en je medewerkers een persoonlijk gezicht te geven. Stel jezelf kort voor. Geef aan wat je rol is binnen de organisatie, wat je expertise is en deel ook iets persoonlijks. Bijvoorbeeld wat je het liefst doet wanneer je niet aan het werk bent. Hiermee verlaag je de drempel voor contact. Dit video format is perfect te gebruiken op je ‘Over ons’ pagina en in je e-mail signature.
De ‘Zelfselectie’ video is gebaseerd op het principe dat het zonde van je tijd is om energie te steken in prospects die iets anders zoeken dan jij te bieden hebt. Een valkuil van veel verkopers is dat ze het liefst aan iedereen willen verkopen en geen ‘nee’ willen horen. Het gevolg is dat we met z’n allen tijd, geld en energie verspillen. Door een video te maken waarin je helder uitlegt voor welk type klant jouw propositie wél geschikt en voor wie niet, welke oplossing je wél kunt bieden en welke niet, zorg je voor een schifting aan het begin van de klantreis. En ja: een deel van je bezoekers zal afhaken, maar dit is welbeschouwd een voordeel voor iedereen.
De ‘Landingspagina’ video is erop gericht om het percentage conversies te verhogen. Op je landing page staat als het goed is een call-to-action (CTA). Bijvoorbeeld om in te schrijven voor de nieuwsbrief of een bestelling te plaatsen. Veel website bezoekers aarzelen hierbij. Ze vinden het spannend, omdat ze niet precies weten wat er gaat gebeuren als ze hun gegevens invullen. Met een korte video waarin je uitlegt wat men kan verwachten na de CTA, kun je deze drempel aanzienlijk verlagen.
De ‘Kosten & Prijzen’ video speelt in op de wens, die iedere klant heeft, om te weten wat hij of zij moet betalen voor de door jou geleverde producten of diensten. Veel verkopers proberen zo lang mogelijk om de hete brij van de investering heen te draaien. Dit terwijl, als men zelf voor een aankoop staat, men het liefst ook snel wil weten of het qua prijs en kosten redelijk c.q. haalbaar is. Een video laten maken over dit aspect versnelt de klantreis. Het zorgt voor vertrouwen. En omdat er veel op de zoekwoorden ‘prijs’ en ‘kosten’ gezocht wordt, leidt het tot een betere SEO voor jouw product of dienst.
De ‘Klantreis’ video – ook wel customer success story of testimonial video genaamd – is gebaseerd op het feit dat tevreden klanten de beste reclame voor je bedrijf zijn. Simpelweg omdat hun geloofwaardigheid nu eenmaal groter is dan van iemand die zelf voor jouw bedrijf werkt. Laat referentieklanten op video vertellen waarom ze voor jou gekozen hebben, hoe de klantreis eruitzag, welke problemen je hebt opgelost en hoe ze de samenwerking ervaren. Deze content gaat je enorm helpen bij het overtuigen van nieuwe klanten.
De ‘Klantbelofte’ video maakt concreet wat nogal eens vaag blijft: je missie, visie en kernwaarden. Leg uit wat deze begrippen betekenen. Wat klanten er van gaan merken wanneer ze met jouw organisatie in zee gaan. Geef voorbeelden en kom met bewijsvoering. Het medium video is hier bij uitstek geschikt voor. Het combineert inhoud met emotie en zet aan tot actie. Wij helpen je graag om deze en de andere video formats van ‘The Selling 7’ tot een groot succes te maken. Check ook het videopakket ‘The Big 5’ als je interesse gewekt is. Beide pakketten sluiten naadloos op elkaar aan en versterken elkaar.
Marcus Sheridan – They ASK, You ANSWER
De prijs voor het laten maken van professionele The Selling 7 video’s bestaat uit drie componenten:
Kosten voor preproductie
Kosten voor productie
Kosten voor postproductie
Het opnemen van video vergt goede voorbereiding. Denk hierbij aan het bepalen van de doelgroep, kernboodschap, call-to-action en gewenste media kanalen. Met onze kennis en ervaring helpen we je om de puntjes op de i te zetten en zorgen ervoor dat er niets over het hoofd gezien wordt. Hiervoor rekenen we € 67,50 ex btw per uur. Als output van deze fase (de ‘preproductie’) ontvang je een document met de belangrijkste doelstellingen en uitgangspunten van het project. En een videoscript op basis waarvan de opnames plaatsvinden. Een en ander voorzien van shot list en productieplanning, zodat alle betrokken precies weten wat en wanneer er iets van hen verwacht wordt.
Een tweede kostenpost is het produceren van de video content. De belangrijkste variabelen in deze fase (de ‘productie’) zijn het aantal locaties waar opnames plaatsvinden en de tijd die met de opnames gemoeid is. Een goede voorbereiding bij de preproductie zorgt voor een efficiënte workflow. Ons tarief voor productie bedraagt € 340 ex btw per dagdeel (van 4 uur). Daarnaast berekenen we wat kosten door voor het gebruik van onze professionele camera’s, licht- en geluidsapparatuur. En ons tarief voor reiskosten bedraagt € 0,23 ex btw per gereden kilometer.
De derde kostenpost betreft de ‘postproductie’. In deze fase bewerken we het geschoten materiaal met behulp van professionele editing software tot kant en klare video content – gereed om te plaatsen op de door jou gewenste media platformen (website, nieuwsbrief, sociale media). Dit doen we in jouw eigen huisstijl en desgewenst voorzien van logo, afbeeldingen, speciale effecten en ondertiteling. Het tarief bedraagt € 67,50 ex btw per uur. Gedurende het editing proces is er gelegenheid om feedback te geven. Hierna vindt oplevering van de video’s plaats. Het materiaal is jouw eigendom en je mag ermee doen wat je wil. De originele bestanden bewaren wij 12 maanden in ons digitale archief, zodat we het eventueel kunnen hergebruiken voor andere video formats die je door ons wil laten maken.
Voor het maken van alle video’s van The Selling 7 besteden we zo’n drie uur aan preproductie, drie dagdelen (van 4 uur, dus in totaal 12 uur) aan productie en 24 uur aan postproductie. Inclusief kosten voor de apparatuur en reiskosten komt dit uit op een bedrag van € 2.875 ex btw. Natuurlijk is het ook mogelijk om een keuze te maken uit de zeven formats en met een beperkt aantal te starten. Zie onderstaande pakketten voor de opties. Spreekt het je aan? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend inventarisatiegesprek.
Wordt vaak gekozen door kleinere en middelgrote organisaties. Je ontvangt vijf The Selling 7 video’s (keuze uit formats 2, 3, 4, 5 en 7) met een lengte van 1-2 minuten en vijf trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is een uur preproductie, vier uur productie (1 locatie, 2 sets), acht uur postproductie met 1 feedbackronde, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 1.175 ex btw.
Wordt vaak gekozen door middelgrote en grote organisaties. Je ontvangt tien The Selling 7 video’s (keuze uit formats 1, 2, 3, 4, 5 en 7) met een lengte van 1-2 minuten en tien trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is twee uur preproductie, acht uur productie (1-2 locaties, 4 sets), 16 uur postproductie met twee feedbackrondes, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 2.075 ex btw.
Wordt vaak gekozen door grote organisaties met meerdere vestigingen. Je ontvangt 15 The Selling 7 video’s (keuze uit alle formats) met een lengte van 1-2 minuten en 15 trailer clips van ca. 30 seconden.
De video’s worden in je eigen huisstijl opgemaakt en voorzien van b-roll, graphics, ondertiteling en royalty free music. Al het beeld en geluid wordt bewerkt in DaVinci Resolve Studio en uitgerenderd in het optimale formaat voor het specifieke delivery platform.
Inbegrepen is drie uur preproductie, 12 uur productie (1-3 locaties, 6 sets),
24 uur postproductie met drie feedbackrondes, plus alle kosten voor de inzet van apparatuur en vervoer.
All-in prijs € 2.875 ex btw.
© Northsea Productions 30/04/2025 09:10